Thursday, January 13, 2011

~PUISI CINTA DAN HARAPAN SEORANG HAMBA~




YA ALLAH YA TUHANKU..
ini aku datang lagi...

kepada ENGKAU aku sembah 
Dan kepada ENGKAU aku minta pertolongan..
Tunjukkan aku jalan yang LURUS..

Ya Tuhan...
Keadaan ku seperti begini juga
Masih penuh dengan masalah kehidupan dan
Keadan sekeliling yang amat menyakitkan pandangan mata dan hati!!

kadang-kadang aku merasa yang diri ni keseorangan
tanpa ada manusia-manusia yang sudi mengerti
perasaan dihatiku ini

Siapa yang dapat mengerti perasaan hatiku ini....selain ENGKAU ya Tuhan!
siapa yang dapat memahami diriku ini....selain ENGKAU  ya Allah!
kepada siapa lagi yang dapat aku mengadu...melainkan kepada MU ya Allah!
kepada siapa lagi yang dapatku mohon erlindungan....melainkan kepada MU sahaja ya Allah!


Engkau sahaja yang dapat mengerti tentang lemahnya diriku ini....
Engkau sahaja yang dapat memahami tentang kekurangan diriku ini.....
Engkau sahaja yang dapat mengampunkan segala dosa dan kesalahan diri ku ini...

YA TUHANKU....!
Aku merasa tidak sesuai dengan manusia-manusia disekelilinku..
Mereka terlampau sibuk mengejar kesenangan dunia
Mereka terlampau sibuk mencari kebahagian dan kesenangan hidup didunia
Mereka amat suka kesenangan harta dan kesenangan berkeluarga mereka
Mereka sering mengambil ringan urusan akhirat dengan berbagai-bagai alasan.
  
Mereka tidak suka berbual tentang MU ya Tuhan!
Mereka tidak suka membaca kitab AL-QURAN kalammu ya Tuhan!
Mereka merasa malas untuk menghadiri majlis-majlis membaca AL-QURAN...majlis zikir MU ya Tuhan!
Mereka sudah malas untuk memperbanyakkan beribadat kepada MU ya Tuhan!



YA ALLAH...YA TUHANKU.
Tolonglah aku ya Tuhan....
Aku takut jika aku akan menjadi seperti MEREKA!!
Aku tidak mahu menjual hatiku kepada dunia...sebagaimana MEREKA!!
Aku tidak mahu hatiku penuh dengan urusan dunia sebagaimana fikiran dan hati MEREKA!!

Tolonglah aku ya Tuhan!
kepada engkau aku sembah...
dan kepada Engkau aku minta pertolongan...
sesungguhnya aku mengaku bahawasanya...
ENGKAUlah ya Allah satu-satunyanya Tuhanku....






No comments:

Post a Comment